Menu Zamknij

Moda na torby papierowe w branży finansowej

Już od 2012 roku firmy finansowe zaczęły się prześcigać w nowoczesnych formach reklamy jaką była reklama na torbach papierowych. Na pewno nie możemy powiedzieć, że byli pionierami, ale na pewno wprowadzili to na dużo większą skalę niż dotychczas. Jedną z pierwszych firm masowo używającą torebek papierowych z własnym logo była znana niegdyś firma FinRoyal. Ich dwukolorowe log na torebkach typu A4 (240x110x310mm) było widoczne w wielu miejscach. Zadowoleni klienci, którzy dostali kredyt/ pożyczkę czy inny instrument finansowy z radością przemierzali miasta wracając do domu i niosą w torebce dokumenty finansowe.

Banki były kolejne. Praktycznie każdy bank niezależnieczy odgórnie, czy decyzje podejmowane były w pojedyńczych oddziałach też zaczęły masowo zamawiać torby papierowe, które wręczane były nie tylko klientom przy okazji podpisywania umów kredytowych, ale również na wszelkiego rodzaju imprezach okolicznościowych. Różne festyny, na których wystawiały się banki to domena Banków Spółdzielczych oraz SKOK-ów (dla tych co nie wiedzą to SKOK-i są spółdzielniami działającymi na podstawie Ustawy o Spółdzielczych Kasach Oszczędnościowo-Kredytowych, a także później wprowadzonej Ustawy Prawo Spółdzielcze. Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe są wyjątkową wspólnotą samopomocową działającą na rynku usług finansowych i przez długi czas były wiodącą alternatywą dla banków, z inaczej rozwiązanymi instrumentami finansowymi.)

Z racji tego, że SKOKi są zdecydowanie mniejsze od Banków, to zamawiają mniejsze ilości torebek, ale takich potencjalnych klientów jest również zdecydowanie więcej jeżeli chodzi o jednostkowość podmiotów. Torby zamawiane przez banki to najczęściej albo malutkie torebki papierowe, albo typowa A4 do której mogą wejść dokumenty, które de facto też zawsze są w formacie A4. Do malutkich torebek papierowych wkładane są drobne gadżety reklamowe, w końcu instytucje finansowe, które przecież mają olbrzymią konkurencję muszą za wszelką cenę walczyć o pozyskanie nowego klienta to rozdając w malutkich torebkach papierowych gadżety reklamowe z własnym nadrukiem logotypu i danych kontaktowych zwiększają świadomość klienta na daną markę i w przyszłości mają większe szanse na kontrakt finansowy u siebie w placówce z tym obdarowanym potencjalnym klientem. A prawda jest taka, że jeżeli klient finansowy zwiąże się z bankiem, SKOKiem czy innym podmiotem finansowym raz, to pozostaje na dłużej, a co za tym idzie daje zarobić przez wiele lat, bo oprócz prowadzenia konta, również zakłada tam lokaty, bierze kredyty czy pożyczki, a co najważniejsze jest STAŁYM klientem.

Obecnie przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw stosujących torebki ekologiczne nad firmami niestosującymi się do najnowocześniejszych trendów w szczególności związanych z byciem proekologicznym w momencie, gdy klienci są na prawdę bardzo świadomi swoich wyborów staje się na tyle duża, że śmiało można stwierdzić, że jest ona jednym z czynników rankujących przy wyborze partnera finansowego. Dlatego zarówno Banki jak i brokerzy finansowi bardzo poważnie podchodzą do tematu ekologii i za wszelką cenę starają się wykorzystać najnowsze trendy, a wręcz zrobić z nich dźwignię do nowoczesnej reklamy i pozyskania jakże upragnionego kolejnego klienta.

Najważniejsza różnica między bankiem, a SKOK-iem

Członkiem SKOK-u mogą zostać tylko osoba fizyczne (w banku klientami mogą być i osoby fizyczne i prawne), połączone ze sobą relacją o charakterze zawodowym lub organizacyjnym, które dodatkowo:

• obowiązkowo wypełniły deklarację „Członka SKOKu”,
• uiściły zazwyczaj symboliczną opłatę wpisową,
• wykupiły przynajmniej jeden udział (ulega zwrotowi w przypadku wystąpienia z kasy);
• wpłaciły obowiązkowy wkład członkowski na użytek spółdzielni (także zwrotny).
W przypadku, gdy SKOK działa przy stowarzyszeniu, należy zostać także jego członkiem i tu znowu trzeba  wypełnić deklarację i wpłacić wpisowe.

 

 

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku! Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych. Na co wyrażasz zgodę? Klikając przycisk "Zgoda" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez ESSE Torby i Druk oraz naszego Partnera - Google LLC, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisie w celu analityki i marketingu. Więcej

Szanowna Użytkowniczko, Szanowny Użytkowniku! Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych. Na co wyrażasz zgodę? Klikając przycisk "Zgoda" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez ESSE Torby i Druk oraz naszego Partnera - Google LLC, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisie w celu analityki i marketingu.

Close